Již delší dobu se s klienty dohaduji ohledně rozpočtu na marketing. V tomto případě on pořád chce investovat a já jej pořád přemlouvám, ať tolik neinvestuje :-) Klient je asi splněním snu agentury, dává na marketing procenta z rozpočtu a daří se mu pořád více. Problém je v tom, že firma má personální limity dále limity v prostorech a v logistice. Navíc se už tak nechtějí honit. Takže se každých pár měsíců sejdeme, já jej přesvědčuji, že to nemá smysl a že za ty peníze raději pomůžeme s procesy, které jej zdržují. Klient si nenechá říct a vždy se domluvíme na podpoře značky a podobně a penězích navíc do zlepšení procesů.

Zajímavé je, že mu to opravdu funguje, má svojí hlavu a to je dobře. Mají 100% hodnocení na heuréce, protože se hodně starají o klienty a podobně.

A do čeho tedy nakonec investujeme? Část dáme do PPC tak, aby se nekrylo s výsledky ze SEO, do kterého se více investovalo dříve a které teď nese zajímavé výsledky. V tomto oboru je výhodou to, že se kupující následně změní na direct a kupuje dále, proto se PPC vyplatí. Navíc si nakupující mezi sebou hodně doporučují.

Samozřejmě používáme remarketing, Merchant a nové produkty na seznam.cz.

Dále investujeme do zlepšení konverze e-shopu. Tedy analýzy a zlepšení UX. To je věc, která se neztratí a pomáhá dlouhodobě. Zvýšení konverze o desetiny dělá najednou statisíce až miliony.

Taky se nám povedlo vymyslet pár nápadů, které pomohli zvýšit hodnotu objednávky. Nakupující najednou přihodí k základnímu produktu pár věcí navíc a to jsou příjemné peníze navíc.

Je zvláštní, že tomu pořád interně říkáme SEO, ale SEO už to dávno není a má to mnohem větší přesah :-)