V poslední době mě na věcech kolem webů a e-shopů nejvíce baví internetový marketing hlavně asi proto, jaké jsou tam obrovské možnosti. Vím, že u velkých agentur je to asi standard a není to nic světoborného, ale mně se líbí, že tyto věci zpřístupňujeme i menším klientům a jsme schopní se věnovat klientům, kteří mají rozpočet od 20 000Kč / měsíc včetně PPC kreditů!

Vše to začalo asi ve chvíli, kdy jsme pečlivě spojili PPC, SEO  a výrobu e-shopů. SEO nám vždy fungovalo, výroba také, ale PPC jsme měli slabší a hlavně lidé z tohoto oddělení nespolupracovali. Tím, že se vše spojilo, najednou vidím, kromě výrazně lepších výsledků v samotném PPC i plno dalších výhod. Například:

  • Využívání dat z PPC kampaní pro SEO oddělení
  • Vykrývání nedostatků SEO pomocí PPC
  • Snižování nákladů na PPC pomocí SEO
  • Přelévání rozpočtů

Konkrétně přelévání rozpočtů jsme zavedli až v poslední době a už teď to vidím jako velmi dobrý nápad. Funguje to tak, že si dáme nějaké cíle, například o 20% zvýšit obrat. V první fázi využíváme hlavně PPC, abychom získali data a měli výkon, menší část rozpočtu využíváme na SEO. Řešíme tam spíše základní věci, kdy SEO řídí programátory. Následně ubíráme z PPC kreditů a správy, necháváme běžet jen ty nejlepší kampaně a navyšujeme výdaje do SEO.

Vše pravidelně vyhodnocujeme, a když se objeví slabší období, můžeme okamžitě navýšit výdaje v PPC systémech na úkor SEO a velmi rychle dohnat propady v poptávce.

Navíc se mi líbí spojení s výrobou a zlepšování UI/UX. Tedy pod jednou střechou si řešíme vylepšení webu, zrychlování načítání stránek a spoustu dalších věcí. Je radost sledovat výsledky, zlepšení výkonu kampani ve spojení se zlepšením konverzí často nevede k navýšení jen o 20%, ale třeba 50 a více procent. Proto mám raději e-shopy, kde je všechno hned vidět v číslech a nemusím klienta přesvědčovat, aby nás pustil do výsledků firmy.

Ano, asi si říkáte, to je přeci jasné, to by měl být standard, ale kdo to takto doopravdy dělá? :-)